Tiedote 21.8.2014

Nakkia nokkaan, sanoi Laitilan Kukko

Olut ja nakkihan kuuluvat yhteen kuin huutokauppakeisari ja rikkinäinen rukki. Meillä on suuri riemu julkistaa Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan ja Perniön Lihan yhteistyön kaunis hedelmä: supisuomalainen olutnakki.

Kukko Pils -olutnakki on kahden laadultaan ylivoimaisen tuotteen yhdistelmä: vuosien mittaan lukuisia palkintoja kahminut ja makutestejä voittanut Laitilan suosikkiolut Kukko Pils saa siinä kumppanikseen herkkusuiden hyvin tunteman Perniön premium-makkaran. Tämä hyvin humaloidun oluen ja suussa napsahtavan nakin liitto soittelee suomalaisen sielusta suloisimpia säveliä!

Ensi vuonna 85 vuotta täyttävä Perniön Liha Oy (johon on yhdistynyt Helsingin Makkaratehdas) on yksi Suomen vanhimmista makkaratehtaista. Sen tuotteet tehdään kotimaisista raaka-aineista aitojen suomalaisten makkaramestareiden käsityönä. Lukuisia testimenestyksiä makkaroillaan saavuttanut yritys tekee paljon yhteistyötä lähialueen tuottajien kanssa ja on tunnettu mm. lisäaineettomista tuotteista.

Luonnonkuoreen pakatun Kukko Pils -olutnakin pääraaka-aineet ovat suomalainen sianliha ja suomalainen naudanliha, ja reseptissä on luonnollisesti myös Kukko Pils -olutta. Tuotteen lihapitoisuus on erittäin korkea, 83%. Se soveltuu erinomaisesti grillaukseen, höyrykypsytykseen ja erilaisiin gourmet-ruokiin. Nakkiin ei ole käytetty kamaraa eikä mekaanisesti erotettua lihaa. Tuote on laktoositon ja gluteeniton.

Olutnakki ei ole ensimmäinen Kukko-oluesta kummunnut innovaatio, sillä Laitilan Leipä on jo kolmisen vuotta valmistanut suosittua Kukko Mäskilimppua. Sen ainutlaatuinen aromi syntyy Kukko-oluen keitosta syntyvästä mäskistä. Mäskiä eli ”mujua” toimitetaan tehtaalta limpunvalmistukseen ja muuhun jatkojalostukseen vuosittain melkein kaksi miljoonaa kiloa.

Kukko-olutnakki tulee myyntiin lähes kaikkiin hyvien valikoimien päivittäistavarakauppoihin 21.8.2014 alkaen. Nakki lanseerataan kuluttajille Perniön Lihan osastolla Herkkujen Suomi -tapahtumassa Helsingin Rautatientorilla 21.-23.8.2014, jolloin siellä on myös Syystober-oluttapahtuma.

Missä Kukko kurkkii, siellä pesii laatu. Nyt Kukko siis kurkkaa nakkipaketista. Tutustu rohkeasti!

Lisätiedot:

Rami Aarikka